Rozsypanka zdań – nauka przez zabawę w czwartej klasie
Na ostatnich zajęciach z czwartą klasą wykorzystałam rozsypankę zdań, którą stworzyłam w Canvie. Ćwiczenie miało pomóc uczniom w lepszym rozumieniu budowy zdań oznajmujących oraz tworzeniu pytań typu W-Fragen i Ja/Nein-Fragen. Okazało się, że uczniowie często mają trudności z poprawnym układaniem pytań, dlatego takie zadania są dla nich bardzo pomocne.
Każda grupa uczniów otrzymała zestaw kolorowych karteczek, na których znajdowały się różne części zdania. Uczniowie musieli razem ułożyć poprawne zdania, co wymagało od nich myślenia i współpracy. Dzięki temu lepiej zrozumieli zasady gramatyki i mieli okazję do ćwiczenia praktycznego.
Na końcu lekcji wspólnie sprawdzaliśmy ułożone zdania. To pozwoliło omówić ewentualne błędy i wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Uczniowie byli bardzo zaangażowani, a takie aktywności pokazują, że nauka przez zabawę może być nie tylko efektywna, ale i przyjemna.
Zdjęcie z lekcji przedstawia uczniów w trakcie pracy nad zadaniem. Widać, jak z zainteresowaniem i skupieniem próbują ułożyć poprawne zdania.
Komentarze
Prześlij komentarz